Czy mamy do czynienia z dużą korporacją, czy z małą rodzinną firmą, w każdym przypadku istotnym elementem służącym rozpoznawalności marki będą gadżety reklamowe. Mogą one być różnego typu, w formie dostosowanej do charakteru przedsiębiorstwa. Od długopisów z logo firmy, przez kubki z hasłami reklamowymi, po pendrive’y i bardziej luksusowe drobiazgi, z których każdy ma to samo zadanie – pomóc nazwie firmy zapaść w pamięć klienta i wpaść w oko temu, który jeszcze klientem nie jest. Bywają gadżety mniej typowe, a tak urocze, że nie sposób się nie uśmiechnąć – te może nie będą najlepszym wyborem dla poważnych kancelarii i prawnych, ale czyż w większości innych przypadków nie będzie nam miło zostać obdarowanym prezentem tak słodkim – w przenośni i dosłownie – jak krówki reklamowe? Przecież kto nie lubi krówek? Taka mała słodkość do kawy albo między posiłkami podczas długiego dnia pełnego ważnych interesów do załatwienia. Z przymrużeniem oka, a równie skutecznie wywołuje pozytywne skojarzenia z reklamowaną firmą.